I am a game dev: How to draw an owl?

We wtorek (26.02.2013) miałem przyjemność prowadzić prezentację na temat obsługi programu Blender. Tego dnia towarzyszyło mi 2 świetnych prelegentów: Robert Podgórski z  BlackMoon Design, z prezentacją pod tytułem „Tworzenie grafiki do gier 2D” i Maciej Czekala z Insys Play & prezentacją pod tytułem „I jak to wygląda w Coronie (mobilne gry)”.

Tworzenie grafiki do gier 2D – czyli streszczenie tego czego programista nie powinien robić tworząc grafikę do gier. No właśnie ale czego programista nie powinien robić??… Tworzyć grafiki 😉 Tak, macie rację to tak jakby grafik pisał płaski kod bez znajomości KISS & DRY. Taki odpowiednik  nieznajomości zasad kompozycji kolorów w grafice. Tak więc taki mój przykład: Jeśli nie wiesz, że kolory po przeciwnych stronach palety kolorów kontrastują ze sobą. Że kolory biały, niebieski,… są kolorami zimnymi a odcienie czarnego i czerwonego kolorami ciepłymi…. nie zabieraj się za grafikę 😉 Po prostu grafikowi będzie przykro ;D No chyba, że czymś Ci podpadł 😉   A jak bardzo chcesz to naucz się tego jak ja. Tak więc już wiesz o czym będziesz dzisiaj czytał :)

I jak to wygląda w Coronie (mobilne gry)  bardzo przyjemny opis, dlaczego warto pisać w Coronie? Jeśli wierzyć słowom Macieja (ja mu wierzę), jest dużo bardziej optymalny niż konkurencyjny produkt Adobe. Daje duże możliwość optymalizacji grafik, dynamiczne podmienienie kolorów, system do składania grafik.

I na koniec wspomnę jeszcze o własnej prezentacji „Co i jak w programie Blender 3D”. W zasadzie wielkiej filozofii nie ma wstawiasz sferę, kilka plainów, trochę materiałów, tekstur i magi. Proszę mamy piękną sowę 😉 Nooo… dobra ale o co Kaman?? Wszystko to znajdziesz w mojej prezentacji 😉

Zdjęcia

Materiały
Prezentacja: http://goo.gl/2Ow19
Przykład: https://dl.dropbox.com/u/20501710/Slides/Blender3D/OwnOwl.rar

Linki
Strona eventu
Corona

One thought on “I am a game dev: How to draw an owl?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *